top of page
logo_DW.png

Logo a logotyp – czy jest różnica?

  • dwawiatry
  • 13 lut 2020
  • 1 minut(y) czytania

Zaktualizowano: 10 mar 2020

Identyfikacja wizualna to nieodłączny element każdej marki. Powinna być charakterystyczna i wpisywać się w strategię firmy. Jednym z jej najważniejszych elementów jest logo. A może logotyp? I co to jest sygnet? Tłumaczymy!


Logo i logotyp są często używane zamiennie, jednak oba mają inne znaczenie. Każda firma może posiadać logo, ale może się także zdecydować na osobno funkcjonujący sygnet i logotyp.

Poznajmy po kolei definicje:


  • logo- jest znakiem graficznym, a jego zadaniem jest podkreślenie indywidualności firmy i wyróżnienie jej pośród konkurentów.

  • logotyp- to jeden z elementów logo. Pełni rolę graficznego przekazu tekstowego w identyfikacji wizualnej firmy. Najczęściej spotykany jest jako postać literowego zapisu.

  • sygnet- elementem logo, symbol graficzny. Pełni rolę obrazowej identyfikacji firmy. Sygnet jest zdecydowanie szybciej zapamiętywany przez odbiorców niż słowa, np. Shell, Apple, Twitter.

  • tagline- slogan lub hasło reklamowe, uzupełniające markę, np. Nike - „Just do it”, Apple – „Think different”, LG – Life’s Good.


Na logo może składać się zatem:


  • logotyp + sygnet + tagline

  • logotyp + sygnet

  • sam logotyp

  • sam sygnet


ree

Ciao, DWA:WIATRY


 
 
 

1 komentarz


Guest
27 lis

Doskonałe i klarowne wyjaśnienie podstawowych pojęć! To prawda, że często mylimy te terminy. Co więcej, zasady budowania spójnej identyfikacji wizualnej, o których piszecie, mają fascynujące przełożenie na świat aranżacji wnętrz. Jeden mocny akcent potrafi zdefiniować charakter całego pomieszczenia, podobnie jak sygnet w logo. Świetnie obrazują to złote akcenty w aranżacji wnętrz, które nadają przestrzeni wrażenie luksusu i ciepła.


Barwa i faktura jako osobisty sygnet


W brandingu sygnet to potężny, natychmiast rozpoznawalny symbol. W projektowaniu wnętrz taką rolę może pełnić dominujący kolor lub materiał. Złoto, na przykład, jest niezwykle sugestywne – komunikuje elegancję, prestiż i jakość, nie potrzebując do tego słów. To czysta komunikacja wizualna, która wywołuje określone emocje i buduje atmosferę, dokładnie tak, jak robi to symbol graficzny znanej marki.…


Polub
bottom of page