Zastanawialiście się kiedyś czym jest kolor Pantone, i dlaczego jest on tak ważny dla świata biznesu?
Tegorocznym kolorem został wybrany odcień PANTONE 19-4052 Classic Blue, który ma „wprowadzać ciszę i spokój. To kolor, który przypomina sugestywne wieczorne niebo, zachęcając do poszerzenia horyzontów i otwarcia się na przepływ komunikacji” – tłumaczy Latrice Eisman z Pantone Color Institute.
Marka PANTONE dzięki fantastycznemu posunięciu marketingowemu jest sławna na całym świecie. Firma znana głownie branży poligraficznej z jej wzorników kolorystycznych, znalazła sposób na wejście do światowego biznesu. Co roku wybiera kolor umieszczając go na prostokątnym, białym tle, podpisując u dołu numerem w skali Pantone i dodając czarne logo marki. Pantone wybiera kolor roku już od 20 lat, podążając za zmianami w globalnej kulturze. Eksperci i analitycy wybierają go w długim i przemyślanym procesie, uwzględniając trendy, styl życia, design czy modę. Po raz pierwszy wyboru dokonano w 2000 roku wybierając kolorem roku Cerulean Blue. Możemy zatem powiedzieć, że historia zatoczyła krąg powracając do koloru w odcieniu niebieskim.
Trzeba pamiętać, że firma Pantone jest ekspertem w zakresie kolorów. Stworzyłą Pantone® Matching System®, który jest systemem identyfikacji kolorów. Każda barwa jest definiowana o mieszankę 18 pigmentów. Każdy kolor przypisany ma numer z dodatkowy oznaczeniami takimi jak np. metaliczność.
W ostatnich latach kolorami roku były: Living Coral w 2019 roku, Ultra Violet w 2018 roku czy Greenery w roku 2017.
Ciao, DWA:WIATRY
Commentaires